12 Kasım 2007 Pazartesi

bademli limonlu pasta


malzemeler
1. 4 yumurta
2. 4 fincan şeker
3. 4 fincan un
4. 1 paket kabartma tozu
5. 1 paket vanilya
6. 1 avuç badem
7. 1 adet dr oetker veya piyale marka keşkül
8. 2 adet limon
9. 3,5 su bardağı süt

yapılışı
1. yumurta ve şekeri bir kapta karıştırın. un, kabartma tozu ve vanilya ekleyerek pandispanya kekini hazırlayın. ben portakal ağacının pandispanya tarifine göre hazırlıyorum. bunun yerine kedi dili de kullanabilirsiniz.
2. bu arada sütle keşkülü ocakta karıştırarak pişirin. 1 adet limon kabuğunu da içine rendeleyin.
3. keki daha önceden 180 derece ısıttığınız fırında pişirin. ben keki dikdörtgen fırın tepsisinde pişiriyorum. daha sonra ikiye ayırıyorum.
4. limonların suyunu sıkarak suyla karıştırın. keklerin bir ve ikinci katlarını limonlu suyla ıslatın.
5. ilk katın üstüne keşkülü döktükten sonra bademlerinizin bir kısmını da üstüne serpin. ikinci katın üstüne de keşkülü her tarafını kaplayacak şekilde sürün. badem içlerini pastanın üstüne serpin. soğuttuktan sonra servis yapın. nefis oluyor.

Hiç yorum yok: